KVERNELAND OPTIMA F pneumatikus szemenkénti vetőgép
A Kverneland Optima egy univerzális pneumatikus precíziós vetőgép kukoricához, napraforgóhoz, takarmánybabhoz, nem pelletált répához, pelletált répához, törpebabhoz, szójababhoz, borsóhoz és sok más típusú maghoz, mulcs vagy hagyományos vetéshez. Ezen az Optima precíziós vetőgép termékcsoporton belül az Optima F aralel-hidraulikus csukású vázzal ideális választás a nagyobb gazdálkodók és vállalkozók számára.
A gazdálkodó igényeinek megfelelően a váz lehet 8 soros kukorica vetéshez, 12 soros cukorrépa, kukorica, napraforgó vagy szója vetéséhez, vagy maximum 16 soros kukorica és a repce vetőmag szűksoros vetéséhez.
Az Optima F felszerelhető HD-II vagy SX vetőkocsikkal a nagyobb teljesítmény érdekében. A 6.00m-es Optima F munkahelyzetéből gyorsan összecsukható a szállítási helyzetébe. Köszönhetően a paralell-hidraulikus rendszernek, összecsukás előtt nem szükséges minden egyes tartályt kiüríteni, ezzel időt takarít meg.
A mikrogranulátumszóró, a micro-drill, opcióként elérhető.
A műtrágya kijuttatásához az Optima F kombinálható DF2 / DF1 fronttartállyal, amely speciális adagolóeszközökkel és a soros trágyázáshoz megfelelő elosztófejjel van ellátva. A Kverneland DF1 és DF2 moduláris felépítése egyenletes súlyeloszlást biztosít a traktor és a munkagép között, és maximális egyensúlyt biztosít. Ez javítja a biztonságot és a manőverezhetőséget, miközben a vezető számára tökéletes átláthatóságot biztosít.
iXtra LiFe fronttartállyal kombinálva folyékony műtrágyázás is lehetséges vetéssel egyidőben, részletek iXtra LiFe.termék oldalán.
Az Optima F teljesen ISOBUS kompatibilis és elérhető a GEOCONTROL és a GEOSEED alkalmazások.
Hajdina/pohánka vetésre keres megoldást, az Optima a megoldás.
Az előnyei:
A nagyon jó manőverezhetőség és korlátlan áttekintés
A nagy pontosság
Sokoldalúság a vetőmag típusához és a talajviszonyokhoz igazítva
ISOBUS intelligens
Az iXtra LiFe fronttartállyal kombinálva folyékony műtrágya kijuttatása lehetséges a vetés során.
Munkaszélesség (m) | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
Sorok száma | 8 | 9 | 11 | 12 | 16 |
Sortávolság (cm) | 70/75/80 | 60 | 55 | 45/50 | 37,5 |
HD-II vetőkocsi | x | x | x | x | x |
SX vetőkocsi | x | x | x | x | x |
e-drive II/GEOSEED | x | x | x | x | x |
DF1/DF2 | x | x | x | x | x |
iXtra Life | x | x | x | x | x |
mikrogranulátumszóró | x | x | x | x | x |
HD-II vetőkocsi
Mulcs illetve hagyományos vetéshez egyaránt
A vetőkocsik súlya alapvetően nehéz, és hozzáadva még a plusz nyomást is (maximum 100 kg), minden egyes vetőkocsi az opcionális rugós rendszeren keresztül képes az optimális mélységtartásra, még extrém körülmények között is.
Hatékony talajkövetés, mivel a nagy oldalsó mélységszabályozó kerekek (Ø 400 mm, szélesség 120mm)
Pontos vetőmag lehelyezést és vetőmag takarást eredményeznek, a köztes tömörítőkerék (opcióként rozsdamentes acél) és a többféleképpen állítható V-tömörítőkerék segítségével, biztosítva a maximális termőterület kialakítását.
Vetőház tömítések nélkül HD-II vetőkocsihoz
A szabadalmaztatott Kverneland vetőház egy jövőbe mutató fejlesztés eredménye amely a minimumra csökkenti a karbantartási költségeket.
Nincs súrlódás, nincs kopás, alacsony hajtásigény, minimális karbantartás: a vetőtárcsák együtt forognak a vákuumkamrával a vetőházban. A vákuumkamra egy csapágyazott csőtengelyen keresztül csatlakozik a vákuumot előállító ventilátorhoz.
Ez a vetőház megoldás vákuum-veszteség nélküli működést eredményez, így alacsony a vákuum igénye.
Optima SX a nagysebességű vetőkocsi
Akár 18 km/h munkasebesség
Optimális mélységtartás a vetőkocsi súlyának köszönhetően, mely tovább növelhető (+ 100kg) minden vetőkocsira egy rugós rendszeren keresztül.
Hatékony talajkövetés, a küllős mélységhatároló kerekek nagy elmozdulásának köszönhetően (⌀410mm, 120mm-el)
Pontos maglehelyezés a kis csoroszlyáknak köszönhetően, melyek tiszta magárkot formálnak. A mag jó lehelyezése és befedése a sima köztes tömörítőkerék és a többállású V-tömörítőkerekek által biztosított.
Vetőház – Optima SX
A nyomott levegős vetőház 70km/h sebességű légárammal “lövi” a barázdába a vetőmagot. A sima, rugalmas köztes tömörítőkerék, elkapja, és megóvja a
magokat az elpattanástól a magárokban. Bármely negatív hatás, mint vibráció, a vetőház kilépési pontja és a magbarázda közötti úton a nagy légárammal kerül kiküszöbölésre, így kerülnek a magok a tökéletes helyükre.
Minden vetőkocsi elektromos hajtású az ISOBUS kapcsolat által. További generátor vagy egyéb külön áramforrás nem szükséges. A teljes áramellátás és ellenőrzés ISOBUS által történik.
Optima e-drive II
e-drive II – a vetőgép teljes ellenőrzése és vezérlése a traktor kabinból, ISOBUS szabványnak megfelelően
e-drive II rendszerrel, minden vetőkocsi egyenként, elektromotorral hajtott.
A kevés karbantartást igénylő hajtásrendszer bordás ékszíjjal csatlakozik a vetőházhoz, pormentesen zárt házban.
Ez különösen kompakt felépítést és sima hajtás-karakterisztikát biztosít, alacsony fogyasztással.
Minden adat betáplálható és lehívható az IsoMatch TELLUS PRO vagy TELLUS GO terminálon keresztül.
A tőtávolság fokozatmentesen állítható és vetés közben változtatható.
Minden vetőkocsi egyedileg kikapcsolható.
A 37,5 cm-es sűrűsoros vetéssel együtt az e-drive II egy további előnynél játszik szerepet: az egyedi művelőútnál. A művelőút bármely permetező szélességéhez megfelelően beállítható.
e-drive II elektromos vetőkocsi hajtása a vetőgép minden funkcióját ellenőrzi, különösen a vetést, ezt opto-elektronikus szenzorral.